Skip to main content

Checklist Volontario Stein

Gebruik deze controlelijst tijdens de aanmeldprocedure voor de vereniging/stichting en de vrijwilligers.

  1. Tekenen en terugsturen overeenkomst
    1. Stichting Volontario beoordeelt de aanmelding en activeert indien akkoord de vereniging.
    2. De contactpersoon ontvangt hierover een mail, of we nemen persoonlijk contact op.
    3. Contactpersoon geeft door wie de beheerders voor deze vereniging/stichting zijn.

  2. Beheerders
    1. Zij melden zich eerst aan als vrijwilliger. Volontario keurt de beheerderrol goed en zorgt dat de beheerders-functies geactiveerd worden.
    2. Er dienen minimaal 2 beheerders opgegeven te worden. Beheerders kunnen namelijk niet hun eigen uren goedkeuren. 
    3. Zij kunnen indien gewenst elke eerste woensdag van de maand tussen 14 en 16 uur terecht in het Maaslandcentrum voor uitleg over het platform.
    4. Zij maken de verschillende taken aan die binnen de vereniging/stichting gebruikt worden.
    5. Zij keuren de nieuwe aangemelde vrijwilligers goed of af en zorgen ervoor dat het vrijwilligersbestand op het Volontario-platform up-to-date is.
    6. Zij keuren de uren goed of af.
    7. Zij zijn het eerste aanspreekpunt m.b.t. Volontario binnen de vereniging/stichting.

  3. Communicatie binnen 14 dagen na instructie
    1. Volontario stelt als eis voor deelname dat er minimaal twee beheerders zijn.
    2. Het logo van de vereniging/stichting (minimaal 150x150px JPG) per e-mail aanleveren voor plaatsing op deze website.
    3. Het logo van Volontario op de eigen website van de vereniging/stichting plaatsen met een doorlink naar deze website (https://volontariostein.nl).
    4. Voorbeeldbrief over deelname aan Volontario aanpassen en aan alle leden versturen.
    5. Facebook pagina van Volontario liken en volgen (voor het laatste nieuws) en het delen van berichten wordt zeer gewaardeerd.

  4. Volontario-event
    1. Het goedkeuren van de uren adviseren wij om dit minimaal maandelijks te doen maar in elk geval vóór sluiting van het platform op 1 november.
    2. Iedere vrijwilliger ontvangt 1 week voor het event een cheque per mail met het aantal verdiende VOLO’s en een machtigingsformulier. Geen cheque ontvangen? Controleer of het e-mailadres van de vrijwilliger nog klopt en laat de spambox nakijken. Is alles oké? Neem dan per e-mail contact op met Stichting Volontario: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
    3. Samenwerking (met andere verenigingen) tijdens het event bestaat uit: op verzoek aanleveren foto’s voor beamerpresentatie, optreden op event en/of helpen als vrijwilliger bij event.

Let op!!!

    1. Dit platform is bedoeld voor vrijwilligers. Een vrijwilliger kan met één account uren schrijven voor meer verenigingen.
      • Een e-mailadres kan slechts voor één account gebruikt worden. Schrijven bijvoorbeeld twee partners uren, dan is voor ieder een eigen e-mailadres nodig. 
      • Partners en/of familileden mogen ook niet samen beheerder zijn, dit i.v.m. het goedkeuren van elkaars uren.
    2. Deelname bestaat uit twee stappen. Eerst de registratie als vrijwilliger en daarna het schrijven van uren.
      • Sommige vrijwilligers hebben hulp nodig bij de eerste stap. Help bij het aanmelden, maar laat het schrijven van uren bij de vrijwilliger.
    3. Vrijwilligers na aanmelden snel goedkeuren, zodat ze meteen beginnen met schrijven.
    4. Er kan tot 1 maand terug geschreven worden en tot maximaal 8 uur per dag en 1000 uur per jaar.
    5. Vrijwilligers die hun wachtwoord en/of gebruikersnaam niet meer weten kunnen dit zelf opvragen via het inlogscherm op de website.
    6. Indien de vrijwilliger een wijziging van het e-mailadres, verhuizing e.d. aan de vereniging doorgeeft, vergeet hen dan niet door te geven dat zij dit zelf ook op het eigen Volontario account moeten aanpassen.